محمد صادقمحمد صادق، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 19 روز سن داره

سردار کوچک

احکام مربوط به برطرف کردن نجاست

1393/5/1 6:43
نویسنده : مامانی
852 بازدید
اشتراک گذاری

بچه ای که چیزی به جز شیر مادر نمی خورد اگر ادارش جایی بریزد پاک است.

اگر فرش نجس شد باید اصل نجاست را برطرف کرد بعد اگر امکان شلنگ بردن به آن مکان هست یک بار آب گرفت و چلاند که آب غساله آن بیرون بیاید. و اگر آب قلیله است تا سه بار آب ریختن و آب آن منطقه را گرفتن باید تکرار شود. با کمک قاشق می تواند آب غساله را گرفت. حتی یک قطره هم کفایت می کند.

اگر موزاییک نجس شده باشد. باید آب را در آن منطقه کمی جاری کرد. یعنی باید مکان آب تغییر کند. اگر با آب جاری است که به محض جاری شدن آن و جمع کردن آب باقی مانده طهارت حاصل می شود و  اگر با آب قلیله باید سه بار آب بریزیم و آن را خشک کینم.

برخی از استفائات مرتبط مقام معظم رهبری:

س 73: آيا گليم يا فرش نجسى را که با آب لوله کشى متصل به منبع آب شهرى شستشو مى‏دهيم، به مجرد رسيدن آب لوله کشى به محل نجس، پاک مى‏شوند يا بايد آب غساله از آن جدا شود؟
ج: در تطهير با آب لوله کشى، جدا شدن آب غساله شرط نيست، بلکه به مجرد رسيدن آب به مکان نجس، بعد از زوال عين نجاست و حرکت غساله از جاى خود به وسيله دست کشيدن بر فرش در هنگام اتصال آب، طهارت حاصل مى‏شود.

س 82: آيا آفتاب از مطهّرات است؟ اگر هست، شرايط مطهّريت آن چيست؟
ج: تابيدن آفتاب باعث طهارت زمين و همه اشياء غير منقول از قبيل ساختمان و چيزهايى که در آن بکار رفته مانند چوب، در، پنجره و مانند آن مى‏شود، به شرطى که عين نجاست قبلاً از آنها زائل شده باشد و در موقع تابش آفتاب‏تر باشند و به وسيله آفتاب خشک شوند.

س 285: کودکى که هميشه خود را نجس مى‏کند، دست‏تر، آب دهان و باقى‌مانده غذايش چه حکمى دارد؟ کودکانى که دست‏تر خود را بر پاهايشان مى‏گذارند، چه حکمى دارند؟
ج: تا زمانى که يقين به نجاست آن حاصل نشده، حکم به پاکى مى‏شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

فاطمه 66
20 مهر 93 6:38
وبلاگتون عالی....و فوق العاده است... خیلی کاربردی.... ممنون....
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سردار کوچک می باشد