محمد صادقمحمد صادق، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

سردار کوچک

چند کتاب مناسب درباره خانواده اسلامی

1393/11/28 14:06
نویسنده : مامانی
1,445 بازدید
اشتراک گذاری

مترجم: حمیدرضا شیخی
ناشر کتاب : چاپ و نشر دارالحدیث

کتاب «تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث» با بهره‏ گیرى از آیات و روایات به سه موضوع تشکیل خانواده، عوامل تحکیم خانواده و آسیب‏هاى خانواده پرداخته است، زیرا اسلام در این سه حوزه رهنمودهاى سازنده‏اى دارد.

بخش نخست کتاب، درباره تشکیل خانواده است که در شش فصل با عناوین تشویق به تشکیل خانواده، حکمت تشکیل خانواده، موانع تشکیل خانواده، آداب ازدواج و تشکیل خانواده سامان می یابد.

بخش دوم به عوامل تحکیم خانواده می پردازد و این موضوع را در هفت فصل محبت و مهربانى و عطوفت، خوى‏هاى والا و کردارهاى نیکو، تربیت دینى، پاسداشت حقوق، تلاش براى تأمین نیازهاى اقتصادى خانواده، پاسخ دادن به غرایز جنسى و دعا کردن، بررسی می کند.

بخش سوم نیز آسیب‏هاى خانواده است را در فصل های آسیب‏هاى کلى خانواده، آسیب‏هاى خانواده از سوى شوهر و آسیب‏هاى خانواده از سوى زن، می کاود.

این اثر را می توان برای پژوهشگران خانواده مفید دانست، زیرا تا حدودی نیاز آنها به منابع اسلامى را پاسخ می گوید.

 

جلد کتاب مهارتهای زندگی خانوادگی

مهارت‌های زندگی خانوادگی در آیینه آیات و روایات/ زهرا آیت‌اللهی/ نشر معارف/چاپ دوم؛ 1393

این کتاب در شش فصل نگارش یافته که فصل اول به تشکیل خانواده و همسر، فصل دوم به روابط همسران، فصل سوم به اقتصاد خانواده، فصل چهارم به گستره خانواده، فصل پنجم بهداشت خانه و تغذیه خانواده و در نهایت فصل ششم به بحران در خانواده می پردازد.
در پیشگفتار این کتاب آمده است: معمولا آیات و روایات، معیارهای کلی برای زندگی موفق خانوادگی را ارایه می کنند و بسیاری از راهکارهای اجرایی و عملی برای تحقق این معیارها را باید با بهره گیری از عقل و خرد دریافت کرد، این امر امروزه با عنوان مهارت های زندگی خانوادگی مطرح می شود
این کتاب درصدد است ارایه این مهارت ها نیست، همانگونه که درصدد ارایه همه شاخص های زندگی موفق نیست، زیرا برخی از این شاخص ها را باید از آن دسته متون روایی دریافت که ویژه مباحث خانوادگی نیستند، بلکه معیارهای کلی زندگی موفق را ارایه می کنند.

چهارديواري در كف آسمان: هنر عشق‌ورزي و خودشكوفايي در ازدواج

یاسر رضازاده/ انتشارات غنچه

کتاب حاضر دربردارندة سخنراني‌هاي «استاد محمدجعفر غفراني» است که با موضوع عشق و ازدواج و جنبه‌هاي قرآني همسرگزيني ايراد شده است. استاد محمدجعفر غفراني تاکنون بيش از يکصد و نود جزوه و مقالة پژوهشي در موضوعات قرآني و خانوادگي تهيه کرده و در کتاب حاضر به موضوعاتي چون: ضرورت ازدواج، هنر عشق ورزيدن و ثمرات همسرداري اشاره کرده و به چگونگي انجام ازدواج سالم و مراحل و مراسم، مسائل و موانع و انحرافات احتمالي آن بر مبناي عقل و وحي و تجربه پرداخته است. مطالب اثر در چهار بخش کلي تدوين شده و بخش پاياني به طرح پرسش‌هاي متداول در زمينة ازدواج و پاسخ‌گويي به آن‌ها اختصاص يافته است.

همسرداری. ابراهیم امینی/ بوستان کتاب.۱۳۹۰

نویسنده در این اثر با توجه به ضرورتی اجتماعی، مشکلات و مسائل زناشویی را با استفاده از آیات و روایات و رفتارهای اجتماعی افراد بررسی و راهکارهای لازم برای سلامت خانواده را ارائه کرده است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ظهرابی
6 اسفند 93 22:10
انشاله داغش نبینین
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سردار کوچک می باشد