محمد صادقمحمد صادق، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 13 روز سن داره

سردار کوچک

حساسیت غذایی را جدی بگیرید

1392/12/10 11:32
نویسنده : مامانی
610 بازدید
اشتراک گذاری

مدتها بود که محمدصادق روی گونه هایش نزدیک گوش قرمز شده بود. دائم بهمان می گفتند بوسیدن باعث این قرمزی و التهاب و خشکی شده است. حتی دکتر هم بهم گفت چیزی نیست.

اما یکی ا زدوستان که پزشک است گفت یک هفته شیر نخورم و وضعیت صورتش را بررسی کنم. با قطع خوردن  لبنیات متوجه شدم که پسر به شیر گاو حساسیت دارد و این ضایعه رفع شد.

بعد از مدتی متوجه شدم سطح بیرونی ساق پا خشکی شدید زده و سردارک دائم آنها را می خاراند. به دو دکتر مراجعه کردم هر دو گفتند چیزی نیست. یکی گفت منشا ارثی دارد و دیگری گفت از روغن زیتون استفاده کنم.

مجدد آن دوست پزشک را دیدم و ایشان گفتند که گونه ها و سطح خارجی ساق پا محل بروز حساسیت های غذایی است و باید حواسمان باشد.

گفتم که اگر توجه نکنم چه می شود گفتند چون بدن مدام تحریک می شود سطح داخلی روده ها آسیب دیده و در دراز مدت کودک دچار آسم می شود.

معمولا بچه ها به یکی از این مواد غذایی حساسیت نشان می دهند:

شیر گاو، تخم مرغ، بادام زمینی، مغزها(گردو و فندق و ...)، سویا، گندم

سایر مواد حساسیت زا: ماهی، صدف، میگو، مرکبات، گوجه، ذرت، شکلات، و افزودنی های مواد غذایی

البته تمام این موارد تنها در یک محدوده زمانی یک یا دو ساله در بچه حساسیت ایجاد می کنند و دایمی نیستند. مثلا بعد از یکسال می توان شیر گاو را داد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان مربا-عسل
12 اسفند 92 2:00
ســـــــــــــــــــــلام وبلاگ پسرت هم تخصصيه ها... آفرين
آشنا
17 اسفند 92 16:02
انشالله زود خوب شه. بعضی حساسیت ها وقعا به پدر و مادرها فشار میارن. نمی دونم منزلتون کجاس اما اگر طرف غرب راتون میفته تو ستارخان دکتر نیکبخت بسیار در تشخیص حساسیت های پوستی و غیره مهارت داره. رییس بخش کودکان بیمارستان کودکان طالقانیه. تو بیمارستان هم صبحا می تونید پیداش کنید. هر دوز عصر هم مطلب شه. محمدصادق خودمون رو بردیم پیشش. اهل دارو دادن بیخودی هم نیست.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سردار کوچک می باشد