محمد صادقمحمد صادق، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 20 روز سن داره

سردار کوچک

راه حل های کشف شده جهت تغذیه بهتر کودکان

1393/5/1 6:08
نویسنده : مامانی
709 بازدید
اشتراک گذاری

توی این مدت خیلی دنبال این بودم که چطور می شه که بچه ها بهتر و بیشتر غذا بخورند به این راه حل ها دست یافته ام:

- ایجاد آداب خاصی برای غذاخوردن: مثلا شعر خاصی را خواندن، به ظرف غذایش با قاشق ضربه زدن، انداختن سفره، انداختن زیر انداز مخصوص خوردن، نشاندن در صندلی غذا

- قصه گفتن زمان غذا خوردن می تواند غذا خوردن را لذت بخش تر کند.

- دادن یک اسباب بازی جالب، یا یک کتاب و در کل همراه کردن خوردن با بازی خیلی به بهتر خوردن کمک می کنه

- غذا خوردن به همراه دیگران و نه تنهایی: حتی اگر کسی نیست مادر و کودک با هم غذا بخورند.

- اگر گوشتی که توی سوپشون می ریزیم زیاد باشه و آب سوپ مزه خوبی بگیره بهتر سوپ رو می خورند. از آنجایی که ممکن است این امر هزینه بر باشد دو سه تا راه حل تکمیلی هم هست:

1. از قصابی ها یک کیلو استخوان (نه قلم چون خیلی چرب می شود) دنده و ... تهیه کنیم و بگذاریم یک شب تا صبح بجوشد بعد آن را صاف کنیم و در ظرف های کوچک که مناسب یک وعده غذای بچه است بریزیم. خیلی به خوشمزه تر شدن غذا کمک می کند. وقتی قلم می ریزیم خیلی چرب می شود اما استخوان باعث می شود ماده ای مثل ژله به دست بیاوریم که ارزش غذایی دارد.

2. استفاده از پای مرغ: پای مرغ کلسیم زیادی دارد. خیلی از شعبه های زربال آن را پاک کرده و تمیز می فروشند. با انداختن یک یا دو عدد پای مرغ در سوپ، مزه خوبی به آن می دهد. زود می پزد و تقریبا وقتی هویج و گوشت عادی اش بپزد پای مرغ هم پخته، درست کردن آبگوشت پای مرغ به مادران هم توصیه می شود.

3. استفاده از آب خورشت های خودمان و اضافه کردن اقلام سوپ به آن. وقتی می خواهم خورش درست کنم قبل از افزودن ادویه از آب خورش بر می دارم. گاهی هم سیب زمینی اش را داخل خورشت خودمان درسته می اندازم و بعد برش می دارم. گاهی هم کمی برنج در یک کیسه کوچک نخی که برای این کار درست کرده ام می ریزم و می گذارم با گوشت بپزد و وقتی پخت و کاملا له شد به پسر می دهم. برنجی که همراه خورش کرفس و قرمه سبزی درست می کنم اونقدر خوشمزه می شه که خودم هم دوست دارم بخورمش!

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سردار کوچک می باشد