محمد صادقمحمد صادق، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 29 روز سن داره

سردار کوچک

حکم روزه زن شیرده

1393/5/1 6:18
نویسنده : مامانی
690 بازدید
اشتراک گذاری

در این مدت از چند تا پزشک در مورد روزه سوال کردم:

سوال من: یک پسر 13ماهه دارم که تقریبا 8 بار در شبانه روز شیر می خورد معمولا اگر خوب غذا نخورم شیرم کم می شود اما می توانم سحر و افطار غذا خوب بخورم به نظرتان روزه گرفتم برای خودم یا بچه ضرر دارد؟

خانم دکتر کیومرثی:

اگر بچه روزی 6-7 بار پوشکش خیس می شود برای بچه مشکلی نسیت شما هم اگر می توانید بین افطار و سحر تا 4 لیوان اضافه تر آب بخورید ان شاء الله مشکلی نیست ولی من نمی توانم نظر اجتهادی بدهم نظر خیلی از پزشکان این است که برای مادر عارضه دارد بنابراین از مرجعتان بپرسید.

آقای دکتر صبور:

حتی اگر یک قطره از شیرتان کم شود درست نیست روزه بگیرید، روزه گرفتن برای خودتان هم بی ضرر نیست. با وضعیت پسر شما (چون وزن گیری محمد صادق خیلی خوب نیست و در حد پایین است) که من اصلا صلاح نمی دانم.

دکتر فرسار:

روزه داری یا گرسنگی و تشنگی در ساعات طولانی کیفیت شیر مادر را کاهش می دهد و به کم شدن تدریجی شیر مادر می انجامد. بعد از ایام روزه داری کم شدن شیر مادر مشخص می شود. در عین حال ممکن است طعم شیر مادر در ساعات پایانی روز تغییر کرده و کودک تمایل کمتری به دریافت شیر مادر داشته باشد.

اگر کسی تجربه  یا استنادی در این زمینه دارد بگه ممنون میشم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سردار کوچک می باشد