محمد صادقمحمد صادق، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

سردار کوچک

یک نوع خمیر دست ساز برای خمیربازی کودکان زیر سه سال

1394/6/17 10:38
نویسنده : مامانی
1,528 بازدید
اشتراک گذاری

من با اینکه شنیده بودم خمیر بازی خیلی برای بچه ها مفیده جرات نمی کردم بهش بدم واقعا اعصاب اینکه خمیر بره لای موهاش، فرش و ... نداشتم

و البته اینکه هنوز محمد صادق خیلی جیزها را طعمشون رو می چشه و من مطمین نبودم که اون خمیرها را نخوره

با این ترکیب

2 پیمانه ارد، 2 پیمانه نمک، 1-2 پیمانه آب(اونقدری که آردها به هم بچسبه اما به دست نجسبه)

+ پیمانه تون هر چی می خواد باشه من با قاشق شربت آموکسی سیلین که 5 سی سی بود اندازه کردم

+ هر چی دانه های نمک ریز تر باشند انسجام خمیر بیشتر می شه

+ به جای آب می تونید از مایعات رنگی استفاده کنید که خمیرتون رنگ بگیره: من دیروز با آب لبو خمیر درست کردم انقدر خوشگل شد که نگو

خیلی رنگ شاد و خوبی می ده. تو دستورش رنگ خوراکی نوشته اما من دنبال رنگهای جالب دست سازم.

با جوشاندن گیلاس در ظرف مسی هم رنگ بنفش خیلی زیبایی به دست میاد.

این خمیر چند مزیت داره:

1. قابل نگهداری در یخجال تا ده هفته است.

2. به وسایل خمیر بازی نمی چسبه و بچه راحت می تونه از سرنگ شکلها و ... استفاده کنه.

3. اگر روی زمین بریزه، راحت جدا میشه.

4. خوراکی است.

5. موقع خشک شدن بافت خودش را از دست نمی دهد.

فرایند درست کردن خمیر رو هم بهتره با کودکتان انجام بدید و اون رو هم توی لذتش شریک کنید.

قبل از شروع حمیز بازی قوانین بازی رو بگید: اینکه ما فقط روی این زیر انداز بازی می کنیم، بعدش همه ابزار خمیر بازی رو جمع می کنیم و ...

محمد صادق تقریبا نیم ساعت با خمیز بازی خودش را مشغول می کنه

پسندها (2)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سردار کوچک می باشد