محمد صادقمحمد صادق، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 21 روز سن داره

سردار کوچک

استخر شن یک بازی هیجان انگیز و مفید

1394/6/14 18:38
نویسنده : مامانی
1,141 بازدید
اشتراک گذاری

محمدصادق را برده بودم نمایشگاه کودک و اسباب بازی، اونجا یک استخر شن بود و محمد صادق کلی خوشش اومد و بازی کرد

شن ها رو برای اینکه بیشتر از لحاظ روانی مفیدتر باشند در رنگ های مختلف تهیه کرده بودند. خالی و پر کردن پیمانه ها از شن، حرکت دادن ماشین روی شن ها، پا گداشتن روی شنها و رد کردن شن ها از لای انگشتانشون براشون تاثیرات روانی و رشد تفکر ریاضی و منطقی رو به همراه داره

من پیش خودم گفتم چه کاریه؟ من میرم شمال شن میارم چرا کیلویی 5000 تومن بدم شن بخرم

خلاصه توی یک لگن بزرگ گرد حمام شنی که از شمال آوردم را ریختم و پسر شروع کرد به بازی

نتیجه همون هیحان و ... را داشت اما من به این نتیجه رسیدم که باید شن استانداردی که اونحا ارائه می کرد را می خریدم چون شنی که اونجا برای استخر ارائه می کرد کمی درشت تر از شن دریاست و به همین خاطر به دست بچه در اثر عرق کردن و ... نمی چسبه و راحت از لباسش هم جدا میشه. اما شن دریا ریز است و اگر بچه روی سرش بریزه و یا لباسش کلی طول می کشه تا تمیزش کنیم. محمد صادق دستهای شنی اش را زد به چشمش و کلی بساط داشتیم تا شنهایی که رفته بود چشمش رو تمیز کنم.

میزان شن مورد نیاز استخر های بادی کوچک قطر90 سانتی متر 10 کیلوست و به نظرم میزان شنی که من توی این لگن قط0 70 سانتی متر ریختم 5 کیلو باشه.

نکته دیگه اینکه میزان شن اونقدرها مهم نیست، حتی یک کیلوهم براشون جالبه. باید ظرف کوچکتری بهشون داد و یا قطر کمتری از شن رو براشون گداشت. وقتی من یک کم شن رو توی یک لگن استیل آشپزخانه ریختم حدود 20 سانتی محمد صادق نشست روی صندلیش و پاهاش رو گذاشت توش و وقتی یه کم اینطوری بازی کرد وسایل شن بازی اش رو آورد و مشغول اونها شد. یک بیل، صافی، ماشین خاکبرداری، پیمانه وسایل شن بازی است.

محمد صادق با یک اسباب بازی خیلی که سرگرم بشه حدود 20 دقیقه است اما وقتی شن بازی می کنه تا یک ساعت مشغوله و این برای وقتهایی که کار داری خیلی خوبه

قبل از شروع بازی قوانین بازی رو توضیح بدید، اینکه من یک سفره بزرگ انداختم زیرت و نباید شن ها از این بیرون ریخته بشه و نحوه کار با ابزار مختلف را یکبار بهش نشان بدهید. اما مانع او برای اینکه هر ابزار را به نحو خاصی به کار گیرد نشوید. 

پسندها (2)

نظرات (1)

سرمد
15 شهریور 94 9:11
سلام، از شرکتی که این شن ها رو ارائه می کرد اسم یا آدرس سایت دارید؟ ممنون
مامانی
پاسخ
متاسفانه توی کاتالوگی که اونجا بهم داد شماره ای ننوشته! نمی دونم رو چه حساب ! توی اینترنت دو نوع شن هست، شن طبیعی و شن خارجی که به نظرم مصنوعیه چون تاریخ انقضا داره شرکت دنیای بازی خدمات تخصصی شن بازی رو ارائه می ده http://playworld.ir/ آموزش، وسایل، فروش ماسه و ...
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سردار کوچک می باشد