محمد صادقمحمد صادق، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 20 روز سن داره

سردار کوچک

اقلام سیسمونی

1393/4/8 17:33
نویسنده : مامانی
1,767 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از دوستان عزیزم که مثل ما درگیر دیگران برای خرید سیسمونی نیست و می تواند آنچه واقعا نیاز دارد را تهیه کند و نه برخی اقلام دکوری را ازم خواسته تا مواردی که لازم برای سیسمونی را بنویسم. این لیست را در دوران بارداری با مذاکره با چند دوست بچه دار و پرسیدن اینکه چه چیزهایی را خیلی استفاده کرده اند تهیه کردم و الان با تجربه بچه داری خودم ترکیب می کنم:

اقلام ضروری:

لباس خانه(بین 3 تا 5 دست برای سایزهای مختلف)

رختخواب(لحاف و تشک)

تشک تعویض

دستمال مرطوب: معمولا دو مدل دارد یه سری در قوطی های استوانه ای پلاستیکی است که بیشتر درخانه استفاده می شود و حمل ونقلش سخت تره، مدلهایی که حالت کوچک تر دارند و تعداد کمتری در یک بسته بندی پلاستیکی گذاشته می شود. اگر اهل بیرون رفتن هستید مدل دوم کاربرد بیشتری دارد چون سبک تره،  و اگر اهل آن باشید که به جای اینکه هر بار بچه را بشویید فقط پاکش کنید مدل اول چون تعداد بیشتری دارد.

پوشک(بچه تقریبا روزی 6 تا 8 عدد پوشک استفاده می کنه یه تعدادی بخرید که مجبور نباشید همسر را هفته اول بفرستید دائم بفرستید دنبال پوشک خریدن)

خشک کن(سه تا 5 عدد: اوایل بچه را که می شوری موقع خشک کردن دوباره دستشویی می کند)

روکشهای نخی(یک یا دو عدد): یه سری ملافه های کوچک پنبه ای هستند که استفاده های گوناگونی می توان از آن کرد: به عنوان روکش جهت خواب، قنداق، بیرون بردن

وسایل حمام: لیف، اسفنج های بزرگ(اگر حدس می زنید که بیشتر وقتها زیر شش ماه مجبورید بچه را تنها حمام ببرید این اسنفج ها که تقریبا قدش 50 سانتی متر هست و باعث می شه بچه لیز نخوره خیلی خوبه  و قیمت مناسبی هم داره) لگن(از لگن ها معمولی تا یک سالگی بهتر می شه استفاده کرد تا اون مدل دارها که برای بچه ساخته می شه)

لیوان سوراخ دار یا قمقمه آب

دندانگیر

جغجغه

حوله حمام و حوله کوچک جهت خشک کردن دست و صورت نوزاد: حوله ها را تکی بخرید، سرویس حوله ها معمولا گرانتر و کم استفاده تر هستند

فین گیر

ناخن گیر از نوع معمولی بیشتر کاربرد دارد اما نوع قیچی مانند ان برای یکی دو ماه اول که ناخن ها خیلی نرم است راحت تر است.

پشه بند: مخصوصا اگر کودک در فصل تابستان متولد می شود

شامپو ضد شوره اطفال ایروکس: تقریبا تمام بچه ها هنگام تولد تا دو سه ماهگی روی سر، پیشانی یا اطراف ابرو ها شوره دارند. دکتر مرندی تقریبا به همه بچه ها این شامپو را می دهد. می گوید اول سر بچه را قبل از حمام با روغن زیتون مالش دهید و سپس در حمام با این شامپو بشویید.

شامپو بدن کرمی اطفال ایروکس: این شامپو بدن هم بوی خوبی داره و هم باعث نرمی و لطافت پوست بچه ها می شه. چون چند بار در روز پاهای بچه ها رو می شوییم این شامپو موقع حمام که استفاده بشه کمی رطوبت و چربی مورد نیاز پوستشان را تامین می کند. پوست پسر خیلی خشک می شد دکتر لسانی این شامپو را بهش داد.

گوش پاک کن

شیشه شیر کوچک معمولی ترجیحا پلاستیکی که سبک باشد و راحت بتوان آن را جابه جا کرد و بچه به راحتی آن را در دست بگیرد. معمولی از آن جهت که تند تند بتوان سرشیشه را عوض کرد.

کتاب مقوایی، کتاب حمام

دماسنج دیجیتالی: جهت اندازه گیری دمای بدن نوزاد. هر بار که واکسن بزنید و یا مریض بشه بهش نیاز پیدا می کنید

جوراب: جورابهای نخی برای فصول گرم و جورابهای ساق بلند یا جوراب شلواری برای فصول سرد(خیلی ها برای پسر ها هم در زمستان از جوراب شلواری زیر لباسشان استفاده می کنند )

لباس گرم اگر بتوانید یک بافتنی داشته باشید خیلی خوب است و لباس گرم اصلی را وقتی بچه در آن فصل قرار گرفت بخرید. رشد بچه ها در سال اول متفاوت است و معمولا کاپشن و لباس گرم سال اول را نمی توان سالهای بعد پوشید واگر سایزی که می خرید اندازه نباشد عملا لباس گرمی که خریده اید بلااستفاده می ماند.

اقلام مستحب(داشتن این وسایل راحتی بیشتر مادر و کودک را تامین می کند):

قاشق غذا: قاشق های پلاستیکی امنیت خاطر بیشتری را موقع خوردن برای مادر و کودک تامین می کند. چون از اگر یهو بچه آن را دهان ببرد یا بکوبد به دهانش اسیب خاصی نمی بیند.

ظروف غذاخوری کودک و یا ظروف مربوط به حمل غذا

قابلمه در سایز کوچک جهت پخت غذاهای کودک

ساک حمل یا کریر(ساک حمل به ویژه در سه ماه اول کاربرد دارد و بسیار امن تر و راحت تر از کریر است و بچه بهتر در آن می خوابد؛ کریر قابل استفاده در ماشین برای سفر، یا هنگام رانندگی است ، بین 6 ماه تا یکسال قابل استفاده است)

تخت کنار مادر: اگر والدین روی تخت می خواند لازم به نظر می رسد، چون معمولا بچه را تنها روی زمین نمی خوابانند و معمولا بچه روی تخت والدین می خوابد و یا پدر را بیرون می کند و یا جا را تنگ می کند و احتمال خفگی در خواب را بیشتر می کند

کالسکه: اگر اهل پیاده روی، خرید از فروشگاه و سفر هستید خیلی نیاز می شه. اگر مدلهای کوچک را تهیه کنید کاربردش چندین برابر می شه

صندلی ماشین: برای حفظ امنیت بچه بیش از یک سال معمولا، مخصوصا اگر خودتان رانندگی می کنید لازم است.

دماسنج: برای سنجش دمای اتاق خواب کودک و آبی که برای شستشو در حمام می خواهید از آن استفاده کنید(البته من ازش استفاده نکردم اما خیلی ها ان را ضروری می دانند، دمای زیاد اتاق باعث خونریزی داخلی یا مغزی نوزاد میشه و دکتر ها طرز لباس پوشیدن به بچه را با دمای اتاق توضیح داده اند که دمای 20 درجه یک لا مثلا)

فلاکس کوچک(به ویژه برای بچه های شیرخشکی)

پاپوش(کفش مخصوص بچه هایی که هنوز راه نمی روند:) مخصوصا اگر بچه را درون کالسکه در فصول سرد می خواهیدبیرون ببرید

اسباب بازی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سردار کوچک می باشد