محمد صادقمحمد صادق، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 23 روز سن داره

سردار کوچک

مرکز پایش رشد آفتاب: شش تا نه ماهگی

1392/9/23 15:15
نویسنده : مامانی
673 بازدید
اشتراک گذاری

پسر رو در صبح شش ماهگی با بابا جونش بردیم واکسن زدیم. عصر هم دیدیم حالش خوبه یعنی خیلی بی تابی و ... نمی کنه رفتیم پایش رشد آفتاب. این نکاتی است که اونجا بهمون یاد دادند.

این دفعه ویزیت شده بود 23 هزار تومن، منم خوشحال فکر می کردم که هنوز 15 هزار تومن است. فکر کنم چون جاشون عوض شده و اومدن جای بزرگتر و قشنگ تر توی مرزداران گران گرده اند! نمی دانم

1. بازی قائم باشک با اسباب بازی های محبوب: یعنی یه سری دستمال اندازه جانماز یعنی 30 در 30 سانتی متر حدودا باشه و زیرش یک اسباب بازی را قایم کنیم و هی از زیر دستمال بیرون بیاوریم و دوباره ببریم زیر دستمال.

2. خواندن کتاب مقوایی یا کتاب های سخت: بجه را در بغل یا روی پای خود بنشانید و برایش کتاب بخوانید. کتابهای مقوایی چون می تواند گاز زده شود و دیرتر خراب می شود اولویت دارد.

3. بازی کردن با مکعب های رنگی: این مکعب ها به رنگ های اصلی هستند و در مشت کودک جا می شوند او می تواند اینها را پرت کند و تکان دهد. بازی که روانشناس پیشنهاد داد ریختن این مکعب ها در یک ظرف بزگتر(مثل قوطی بستنی یک کیلویی) و خالی کردنشان توسط بچه. هی ما پر کنیم و او خالی کند. این بازی به تقویت مفاهیم ریاضی برگشت پذیر کمک می کند. مثل مفهوم زمان.

4. توپ بازی

5. ماشین بازی

نکاتی برای غذا دادن"

1. اجازه بدهید به عدا دست بزند بچه ای که به غذا دست می زند آن را دوست دارد و از غذا خوردن لذت می برد.

2. نشسته به بچه غذا بدهید و او را نخوابانید.

3. روبرویش بنشینید و به او غذا بدهید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سردار کوچک می باشد