محمد صادقمحمد صادق، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

سردار کوچک

انوع پمادهای سوختگی و راههای کاهش التهابات پوستی

1392/11/15 15:28
نویسنده : مامانی
11,730 بازدید
اشتراک گذاری

تا الان یه عالمه پماد مختلف برای رفع التهاب، سوختگی و جلوگیری از این موارد بهم داده شده که گفتم به سایر دوستان هم بگم شاید به دردشان بخورد:

1. وازلین: وقتهایی که ممکن است بچه مدت زیادی پوشک بهش بماند. وقتی هایی که بیرون هستید و نمی توانید عوضش کنید یه لایه روی پوست بمالید.

2. کالاندولا: یک پماد با ترکیبات گیاهی سبز رنگ است که التهابات در حد متوسط را رفع می کند. راحت شسته می شود. چربی اش خیلی زیاد نیست. برای دختر دارد ها خوب است.

3. زینک اکساید یا اکسید دو زنگ: برای التهابات کمی شدید تر مناسب است. ترکیبات شیمیایی دارد و سفنید رنگ است. به نحوی است که مدت زمان بیشتری روی پوست باقی می ماند و به راحتی هم شسته نمی شود.

4. دکسپانتول: یک پماد بر پایه ویتامین آ است. سفید رنگ است. برای نرمی و لطافت پوست و رفع التهابات در حد متوسط است. می توان به صورت ثابت از آن استفاده نمود.

5. تریامسیکورت یک درصد: التهابات پوستی شدید را رفع می کند. اما باید بدون ضایعه باشد.یعنی پوست زخم نشده باشد. باید کم استفاده شود حداکثر روزی 2 بار. به میزان کم روی قسمتی که ملتهب است. استفاده مداوم باعث نازکی پوست می شود. به خاطر ترکیبات کورتن دار.

6.ترکیب دو به یک کلوتریمازول و هیدروکورتیزون:دو سهم از پماد کلوتریمازول را با یک سهم از هیدورکورتیزن روی دست قاطی می کنید و روی پوست می مالید. خیلی اثر می کند. و باعث مشکلات پوستی ثانویه هم نمی شود.

7. هیدروکورتیزون: به تنهایی هم برای رفع التهابات پیشنهاد می شود اما نباید زیاد استفاده شود. برای ترکیبات کورتونی که دارد. من ترکیب شش را بیشتر موثر دیدم.

به نظرم اگر التهاب کم بوداول کالاندولا و دکسپانتول و اگر بهبودی حاصل نشد زینک اکساید استفاده کنید و اگر التهاب خیلی شدید شد ترکیب کلوتریمازول و هیدروکورتیزون.

تمام پمادهای بالا را در این مدت دکتر های مختلف به محمدصادق داده اند.

سایر درمان های خانگی:

1.استفاده از گل سرشور: روی پا مالیده و بعد از چند ثانیه می شورند.

2. استفاده از عرق شاتره: بعد از شستشو روی پاها ریخته و ماساژ می دهید که روی پوست خشک شود.

هر دو خنک کننده هستند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان بهنام
15 بهمن 92 15:26
ماشالله هزار مشالله - اي جانم . به وبلاگ پسر منم سر بزنین خوشحال میشم
جانم مادر
15 بهمن 92 20:55
سلام.ولی هیچی ان ان نمیشه.برای دخترم در جا اثر کرد.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سردار کوچک می باشد